Κυριακή, 5 Φεβρουαρίου 2012

The Elder Scrolls V: Skyrim

The Elder Scrolls V: Skyrim
Φιλόδοξο, απέραντο, υπέροχο!
Οι φίλοι και οι φίλες του Αθηνόραμα Digital που δεν έχουν ήδη άποψη για τη δημιουργό εταιρεία του Skyrim, τη Bethesda, μπορούν να την παραλληλίσουν κινηματογραφικά με τον... James Cameron. Ο διάσημος σκηνοθέτης "υπογράφει" καινούργια ταινία κάθε πέντε ή έξι χρόνια, όμως κάθε μία είναι μεγάλη εμπορική επιτυχία και κάθε μία είναι - το λιγότερο - αξιοπρόσεκτη, για διάφορους λόγους, στο χρονικό σημείο που κάνει την εμφάνισή της. Η τελευταία φορά που είχαμε περιπλανηθεί στον κόσμο των Elder Scrolls της Bethesda ήταν με τον τέταρτο της σειράς, το Oblivion, το 2006 - το οποίο είχε σημειώσει εξαιρετική επιτυχία στο Xbox 360 και τα PC. Αυτές τις μέρες, λοιπόν, κυκλοφορεί το ακόμη περισσότερο φιλόδοξο πέμπτο μέλος της οικογένειας των The Elder Scrolls. Είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις σχεδόν... παράλογες προσδοκίες όλων μας;

Για το σενάριο και την πλοκή του Skyrim δεν πρόκειται να αναφέρουμε απολύτως τίποτε: είναι από τα πλέον σημαντικά και προσεγμένα στοιχεία του τίτλου, οπότε... να "χαλάσουμε τις εκπλήξεις", δεν υπάρχει περίπτωση. Αρκεί να "οριοθετήσουμε", κατά κάποιο τρόπο, ότι ο παίκτης ξεκινά την εξερεύνηση μιας χώρας με τον πρωταγωνιστικό του χαρακτήρα να έχει καταδικαστεί σε θάνατο, τη χώρα να βρίσκεται στα πρόθυρα επανάστασης και ολοένα και πιο πολλές φήμες να μιλούν για την εμφάνιση δράκων σε διάφορες τοποθεσίες. Δεν χρειάζεται να είναι κανείς... μάντης για να προβλέψει πόσες ανατροπές και απρόσμενες ανακαλύψεις περιμένουν τους gamers μέχρις ότου αρχίσουν να "συμπληρώνουν το παζλ"!


Η διαδικασία θα αποδειχθεί από τις πλέον ενδιαφέρουσες και διασκεδαστικές της τελευταίας πενταετίας, ωστόσο - κι αυτό γιατί ο κόσμος του The Elder Scrolls V κυριολεκτικά "ντροπιάζει" κάθε άλλο video game μπορούμε να σκεφτούμε με την έκτασή του και το πλήθος των λεπτομερειών που "ζωντανεύουν" όλες τις περιοχές του. Το Skyrim επιτρέπει την εξερεύνηση όσο μεθοδικά επιθυμεί ο παίκτης - και οι υπομονετικοί σχεδόν δεν θα... σταματήσουν ν' ανακαλύπτουν πράγματα! Όσοι και όσες πάντως προτιμήσουν να προχωρήσουν ταχύτερα στην εξέλιξη του βασικού σεναρίου (γιατί υπάρχουν εννοείται και τα μικρότερα παράπλευρα), δεν θ' απογοητευτούν: σχετικά σύντομα εμφανίζονται και οι πρώτοι δράκοι που θα πρέπει να αντιμετωπίσει ο χαρακτήρας τους, οπότε...
Φυσικά οι δράκοι είναι μεν ανάμεσα στους πιο εντυπωσιακούς αντιπάλους που θα χρειαστεί να εξολοθρεύσει ο παίκτης, αλλά δεν είναι οι μόνοι. Για όλους ο πρωταγωνιστικός του χαρακτήρας θα αξιοποιήσει λοιπόν όχι μόνο όπλα "κοντινά" και "μακρινά", αλλά και μαγεία, καθώς και άλλες δευτερεύουσες ικανότητες που αναπτύσσει βαθμιαία. Σε άλλα games του είδους αυτό γίνεται με βάση συγκεκριμένα συστήματα, ενώ στο Skyrim "ελεύθερα" όσο ποτέ άλλοτε - αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο η Bethesda υποστηρίζει πως κάθε χαρακτήρας που αναπτύσσεται από τους παίκτες μπορεί να είναι μοναδικός. Με περίπου 20 ικανότητες και την ευκαιρία να αναβαθμιστούν από 15-20 φορές η κάθε μία, το Skyrim επιτρέπει ακόμη και όλων των ειδών τις... υπερβολές. Ευτυχώς, προσαρμόζει συχνά (όχι πάντα) τη δυσκολία των αντιπάλων στις ικανότητες του παίκτη, οπότε για έλλειψη πρόκλησης δεν πρόκειται να παραπονεθεί κανείς.

Για κάτι άλλο για το οποίο δεν υπάρχει περίπτωση να παραπονεθεί κανείς είναι ο τεχνικός τομέας του νέου The Elder Scrolls. Στην έκδοση για PS3 είναι πανέμορφο, με υπέροχα σχεδιασμένα μοντέλα για τους χαρακτήρες, αληθοφανείς τοποθεσίες απίθανης λεπτομέρειας, αλλά και σωστό, έξυπνο φωτισμό. Στην έκδοση για Η/Υ - ας μην ξεχνάμε πως διανύουμε την PC Gaming Week του Αθηνόραμα Digital - η υψηλότερη ανάλυση, οι λειτουργίες βελτίωσης της εικόνας και μία σειρά από στοιχεία (με τα οποία η Bethesda έχει "προικίσει" μόνο τα PC) το ωθούν σε ακόμη υψηλότερο επίπεδο. Η έκδοση αυτή, άλλωστε, χαρακτηρίζεται και από αισθητά μεγαλύτερο βάθος πεδίου, καθώς και από πιο περίπλοκα περιβάλλοντα. Το Skyrim θα μπορούσε βέβαια να φαίνεται ακόμη καλύτερο αν ήταν βασισμένο σε DirectX 11 και όχι 9, παραμένει όμως κλάσεις ανώτερο σε Η/Υ απ' ότι στα άλλα συστήματα ένα από τα πλέον εντυπωσιακά PC games της αγοράς αυτή τη στιγμή.


Στα υπόλοιπα τεχνικά, το επίπεδο είναι το ίδιο υψηλό - στην έκδoση για PC ωστόσο υπάρχουν αδυναμίες που πρέπει ν' αναφερθούν. Πέρα από τα διαφόρων ειδών... bugs, μικροπροβλήματων δηλαδή που υποθέτουμε θα διορθωθούν με διαδοχικές αναβαθμίσεις (αλοίμονο...!), στην έκδοση των Η/Υ θα θέλαμε να είχαμε δει διαφορετικό σύστημα χειρισμού (είναι το ίδιο με αυτό των PS3/Xbox 360), ώστε να εκμεταλλεύεται στο maximum το πληκτρολόγιο και το mouse, αλλά και διαφορετικά μενού επιλογών. Τόσο η έκδοση για PC, πάντως, όσο και για PS3, έχει να επιδείξει εξαιρετικό ήχο (με ποιοτικά μουσικά θέματα και πειστικά εφέ), καθώς και προσεγμένη συνολική παρουσίαση, καλύτερη από κάθε άλλο παρελθόν μέλος της σειράς.

Πηγή http://www.athinorama.gr/digital/games/articles/default.aspx?id=11165&par=1 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου